diumenge, 22 d’octubre del 2017

QUÈ ES LA PSICOMOTRICITAT?

Remenant la pàgina de l'escola Valldemia de mataró he trobat aquesta informació sobre la Psicomotricitat.

http://p3.maristesvalldemia.com/home/psicomotricitat/que-es-la-psicomotricitat

A més hi ha varies pàgines Web per ampliar la informació: 


QUÈ ES LA PSICOMOTRICITAT?

La PSICOMOTRICITAT és una eina educativa que considera l’ésser humà com una
 globalitat i té per objectiu desenvolupar de forma equilibrada totes les capacitats
 de l’infant: cognitives, motrius i relacionals, per mitjà del seu cos, del moviment i
del joc. 


Jugant a través de la psicomotricitat l’infant guanya autonomia, seguretat i 
autoestima i se l’acompanya a la construcció de la seva identitat pròpia. A través del
 moviment i l’acció, l’infant va aprenent a relacionar-se amb el seu propi cos, amb l’espai, amb els objectes i amb els altres. Quan un infant juga i es mou, està 
expressant el seu món interior i el seu procés de desenvolupament així com 
està aprenent sobre ell mateix i sobre el món que l’envolta. 

La SALA DE PSICOMOTRICITAT, és un espai que conté i que ofereix 
als infants una sèrie de materials pensats i ajustats al desenvolupament i 
necessitats dels infants. És un context de confiança, seguretat i llibertat 
on l’infant podrà expressar-se, relacionar-se i tenir experiències vitals.

OBJECTIUS GENERALS D'ÀREA
  • Afavorir el desenvolupament de l'infant.
  • Descobrir, conèixer i controlar progressivament el propi cos. Estructurar i 
  • apropiar-se d'una imatge de totalitat, de plaer de si mateix, desenvolupant i
  •  valorant les pròpies capacitats i limitacions d'acció, vivència i expressió.
  • Aconseguir progressivament una sòlida seguretat afectiva i desenvolupar les
 pròpies capacitats 
  • d'iniciativa i de confiança en si mateix.
  • Establir vincles profunds i fluïds de 
relació amb els adults i amb la resta 
d'infants; ha de saber expressar i 
comprendre les emocions i els afectes.
  • Utilitzar i manipular els espais i materials que té al seu abast d'acord amb les seves necessitats i emocions i progressivament en
 cooperació amb els  altres.
  • Evocar i representar les pròpies vivències expressant-les mitjançant les 
  • possibilitats simbòliques que ofereixen el joc i altres maneres d'expressió i 
representació.
  • Utilitzar el llenguatge oral per comprendre i ser comprès pels altres, expressar 
les idees, els sentiments i les emocions, les experiències, les necessitats i els desitjos,
 i avançar en la construcció de significats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada