dimarts, 2 de juny del 2020

TDAH Y PROBLEMAS DE COORDINACIÓN MOTRIZ

Dins del blog del Instituto de evaluación del desarrollo infantil he trobat aquest article escrit pel doctor Jordi Catalan. 
Sobre el vincle que s'ha trobat entre el TDAH amb els problemes de coordinació motora. Podria ser que si els problemes de coordinació motriu desapareixessin, el TDAH desapareixes? La resposta a aquesta pregunta ens trobem masses vegades es que SI. Per que la causa de la Hiperactivitat de l'infant - la hiperquinèsia que té l'infant- l'excés de moviment........ sigui deguda a problemes de coordinació motriu o de desenvolupament corporal d'aquest infant.
Es una gran reflexió que caldria que tothom tingui en compte ja que cada vegada hi ha més infants amb l'etiqueta de TDAH i sobretot medicats perque en l'avaluació que se'ls fa o en l'anamnesi de l'infant no es té en compte el desenvolupament de l'embaraç (estat de la mare i de l'infant), el part, instrumental durant el part, l'alletament, el desenvolupament corporal del primers 6 anys, el desenvolupament de l'infant al terra, quan va començar a gatejar? com era el gateig? quan es va posar dret? quan va mostrar ganes de caminar? quan va començar a caminar?...... quines van ser les primeres paraules? quan les va dir? quin caracter tenia l'infant els primers mesos.....



Descubierto el vínculo entre el TDAH
 y los problemas de coordinación motriz.
El titular que encabeza este artículo ha sido publicado el 5 de mayo en el digital Redacción Médica.
Es de lectura obligada. 
Considero que la noticia es muy importante, y que no puede quedar ignorada por la situación tan difícil que estamos viviendo.

Llevamos años defendiendo esta teoría, que ahora se ve confirmada gracias a un estudio estadístico. Hemos hablado de ello en cursos, el primero en 1999: «Abordaje interdisciplinar de los trastornos motrices y sensoriales que interfieren en el aprendizaje». Los más recientes: «Las mil caras del TDAH» y «Abordaje del TDAH en el Aula y el Gabinete», este último disponible online en el Aula de Formación Elisa Aribau.
También hemos hablado de ello en conferencias en escuelas, en entrevistas en televisión (TV2, TV3, TV Andorra, TV El Vendrell), en múltiples artículos; hemos elaborado programas de reeducación neurofuncional para mejorar la coordinación y con ello prevenir el TDAH. Programas que hemos aplicado a nuestros niños en consulta, desde hace muchos años.

Algunas escuelas siguen el programa de Circuitos Preventivos en Eduación Infantil. Lo que está claro es que si mejoramos la coordinación motriz, disminuimos la presencia de TDAH.

Os invito a leer este artículo, resultado de un trabajo de la UPM en 1600 niños de la Comunidad de Madrid. Ojalá aumenten los estudios que demuestren que el TDAH tiene múltiples causas y nos alejemos de tratarlo solo de una forma.

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